Gönderen Konu: fren hidroliği ve radyatör suyu hakkında  (Okunma sayısı 2023 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

fren hidroliği ve radyatör suyu hakkında

« : 29 Haziran 2012, 17:22:48 »
Open quickbuttons

Batu Gezer

İleti: 381

Çevrimdışı
  • ****
  • Binbaşı
    • Şehir: istanbul

  • Araç Bilgileri: 2007 c3 1.4 i
  • Kan Grubu: ....
  • Meslek: öğrenci
  • Plaka No: 34..........
  • Yakıt Cinsi: benzin
arkadaşlar fren çok sertleşmişti fren hidrolıği azalmış diye bakıyım dedim gerçekten azalmış sonra servise götürdüm dot 4 eklediler.
benim sorum şu bu fren hidrolikleri 2 yılda bir komple değişmesi gerekiyormuş özelliklerini kaybediyormuş zamanla doğrumu yoksa servislerin para kazanmak için yaptıkları birşey mi.internette bazıları servisler para kazansın diye filan yazıyor.eğer özelliklerini kaybediyorsa arabam şuan 5 senelik sayılır ve şuana kadar sanırsam değişmedi.sizce değiştirsemmi komple zaten araba 50.000 km oldu.fren balatalarını yeni değiştirdim.

birde antiririzli radyatör suyu eskimiş gibi duruyor içinde sanki kalıntı gibi şeyler var.su koyulan kaba dışardan baktığımda alt  kısımda koyu siyah gibi bir birikinti var onuda yeniletmek gerekirmi.2007 c3 1.4 benzinliye hangi renk antifiriz koyulur.şuan rengi pembe gösteriyor.ama belki  orjinalinde mavi veya yeşilde olabilir su kirlendiği için pembe rengine dönmüş olabilir.intennette mavi antifiriz bile olsa eskiyince pembeye dönüyormuş.ama bilmiyorum. sizce ne yapsam şuan değil ama kışa girmeden
önce bu sıvıyıda değiştirsemmi.değiştirirsem c3 1.4 benzinliye orjinalinde hangi renk antifiriz koyuluyor.
not önceden bu sıvıda değişmedi.yani 5 yıllık antifiriz .buna göre yorum yazarsınız.değiştiriyimmi değiştirmiyimmi diye.
« Son Düzenleme: 29 Haziran 2012, 17:25:29 Gönderen: Batu Gezer »



Ynt: fren hidroliği ve radyatör suyu hakkında

« Yanıtla #1 : 29 Haziran 2012, 20:59:48 »
Open quickbuttons

Onur Araz

İleti: 5773

Çevrimdışı
  • ******
  • General
  • Kişisel İleti
    Farımda hep açık yolumda ;)
    • Şehir: Enez / Edirne

  • Araç Bilgileri: Renault Megane 1.4 TCe 130 Bg 2010/Beyaz
  • Kan Grubu: 0Rh+
  • Meslek: Memur
  • Plaka No: 59...
  • Yakıt Cinsi: Benzin / Lpg
Xsaranın kataloğunda da yanlış hatırlamıyorsam yılda bir değişmesi gerekir diye yazıyor iki yılda olabilir ama yazıyor. Zaten kutusu 7 - 8 lira birşey özel serviste de değiştirirler illa yetkili servise gitmesine gerek yok. Malum 10 liralık işi 50 liraya yapacaklar.
Ben geçen bakımda değiştirdim 800ml lik kutusu 8 liraydı total markanın. Sende değiştir gitsin aklında kalmaz :)

5 yıllık mı  ??? Ben her yıl değişmesi gerekir diye biliyorum ve her kış başında mutlaka yeniliyorum. Uzun zaman sonra özelliğini kaybeder çünkü.

Ynt: fren hidroliği ve radyatör suyu hakkında

« Yanıtla #2 : 30 Haziran 2012, 16:09:12 »
Open quickbuttons

Murat S. Erer

İleti: 472

Çevrimdışı
  • ****
  • Binbaşı
    • Şehir: İstanbul

  • Araç Bilgileri: C4 1.6 HDI 110 MCP VTR PK
  • Kan Grubu: AB Rh+
  • Meslek: Elektronik ve Hab. Yük. Müh.
  • Yakıt Cinsi: Mazot
Fren hidroliği nemden etkilenir.
Yani zamanla nemi içine alır ve özelliğini yitirir. Bu nedenle tavsiye edilen zaman aralıklarında değiştirilmesi gerekir.
Murat S. Erer
C4 1.6 HDI 110 MCP VTR PK (0-100km/s : 10.9 sn)
Yamaha FZ6 "Çıplak" (0-100km/s : 3.2 sn)

Linux Mint 17

Ynt: fren hidroliği ve radyatör suyu hakkında

« Yanıtla #3 : 15 Temmuz 2012, 18:08:24 »
Open quickbuttons

Batu Gezer

İleti: 381

Çevrimdışı
  • ****
  • Binbaşı
    • Şehir: istanbul

  • Araç Bilgileri: 2007 c3 1.4 i
  • Kan Grubu: ....
  • Meslek: öğrenci
  • Plaka No: 34..........
  • Yakıt Cinsi: benzin
Xsaranın kataloğunda da yanlış hatırlamıyorsam yılda bir değişmesi gerekir diye yazıyor iki yılda olabilir ama yazıyor. Zaten kutusu 7 - 8 lira birşey özel serviste de değiştirirler illa yetkili servise gitmesine gerek yok. Malum 10 liralık işi 50 liraya yapacaklar.
Ben geçen bakımda değiştirdim 800ml lik kutusu 8 liraydı total markanın. Sende değiştir gitsin aklında kalmaz :)

5 yıllık mı  ??? Ben her yıl değişmesi gerekir diye biliyorum ve her kış başında mutlaka yeniliyorum. Uzun zaman sonra özelliğini kaybeder çünkü.


evet antifirizli radyatör suyu ve fren hidroliği 5 yıllık. her kışın başında radyatör suyunu komple yeniliyormusun?
bende yenileticem şuan sorun yok ama bakım olsun diye antifirizini yeniletcem.hemde içinde tortu filan var.onlarda temizlenmiş olur.
sen hangi renk koyduruyorsun.g 12 olan dan mı .mavi mi yeşilmi pembe mi.işçilik dahil ne kadar tutuyor.yoksa kendin mi yeniliyorsun antifirizi. .ben korkuyorum servise götürmeye
şimdi sorun yok ama bakımdan sonra yok havasını almazlar filan diye tedirginim sonra bana masraf çıkarır durduk yere.antifirizi servise değiştirirken neye dikkat ediyim aynı renk koymalarına , havasını almaları dışında bildiğin husus varmı.yetkili serviste mi değiştiriyim yoksa çok yakından tanıdığım özel servis var ona mı.özel servise götürmek istiyorum ama bir şey olunca sorumluluğu alırlarmı bilmem.motor sıcakken koyulmazmış .motor soğukken koydurtucam ama motor çalışırken mi koydurtayım yoksa çalışmıyorken mi.sürücü kursu kitabında motor çalışıyorken yazıyor doğrumu.birde havası nasıl alınıyor.hava alma tapaları varmış ordan mı yoksa bazıları diyor ki motor çalışıyorken motor suyu kapağını açın 10 dakika kaloriferide açın bu 10 dakika içinde sonra kapağı kapatın havayı almış olursunuz diyor.hangisi doğrudur motordaki hava alma tapalarından mı yoksa diğer türlü mü.
bu korkularımın nedeni bir kere önceki arabamıza bakım yaptırmıştık sapa sağlam arabayı verdik mazot filtresini değiştirmişler ama hortumunu iyi oturtmamışlar bir baktık araba yolda kaldı direksiyon kitlendi ve çalışmıyor.marş yapınca mazot akıyor yere.sonra yol yardımı aradık hortumu taktılar .birde para istiyolar 2 yılı 1 ay geçti diye .bizde dedik yetkili servisin yüzünden bakım yapmasaydık olmazdı filan.
aynısı bi kere daha başıma geldi fren müşürünü yanlış model mi takmışlar oturtmamışlarmı ne değiştirmiştik o parçayı araba kafayı yedi.100 le basıyoruz araba 60 gösteriyor.sonra kilometre 50.000 deydi 30.000 düştü hep bunlar başıma geldiği için servislerden korkuyorum.işini iyi yapmayan ustalar var.
bu antifirizi değiştirsemmi tedirgin oluyorum nelere dikkat etmeliyim servise değiştirtirken.sen her yıl değişimini yapıyorsun ya motor suyunun(radyatör suyunun)hiç bi sorun çıktımı.değiştikten sonra.
« Son Düzenleme: 15 Temmuz 2012, 18:17:52 Gönderen: Batu Gezer »

Ynt: fren hidroliği ve radyatör suyu hakkında

« Yanıtla #4 : 16 Temmuz 2012, 09:10:41 »
Open quickbuttons

Sabri Akkan

İleti: 7640

Çevrimdışı
  • Yönetici
  • ******
  • General
    • Şehir: MANİSA-merkez

  • Araç Bilgileri: 2008-Citroen C5 III SXPK-Gümüş gri-1,6HDI
  • Kan Grubu: AB(+)
  • Meslek: Admin
  • Plaka No: 45**801
  • Yakıt Cinsi: PO V-Max
Batu panik yapma ve kafanı karıştırma :)

Radyatör suyunun bomesini ölçtür.Kaç derecedeymiş önce ona bak.Ondan sonra değişim düşünürsün.

Hazır servise gitmişken akünüde ölçtür istersen.Kontrol edilmiş olur.
EY ANA!..

EĞER OĞLUN BİR ASUMAN AŞKINA TUTULMUŞSA...

BIRAK UÇSUN!



C5 III 1,6 HDI -- 136Hp-290Nm

Güncel ortalama yakıt Sarfiyatı :    Eurodiesel

Ynt: fren hidroliği ve radyatör suyu hakkında

« Yanıtla #5 : 16 Temmuz 2012, 11:51:53 »
Open quickbuttons

Batu Gezer

İleti: 381

Çevrimdışı
  • ****
  • Binbaşı
    • Şehir: istanbul

  • Araç Bilgileri: 2007 c3 1.4 i
  • Kan Grubu: ....
  • Meslek: öğrenci
  • Plaka No: 34..........
  • Yakıt Cinsi: benzin
içine mi doğdu akü ::D
aküyü daha yeni değiştirdim.:D istanbul dışındaydık tatile çıkmıştık bi baktım araba zor çalışıyor.sonra oto elektrikçiye gittim.ölçtüler akü kötü durumdaymış nerdeyse bitikmiş. orjinal almayı düşünüyordum ama yetkili servis uzaktaydı.özel servise sordum mutlu yada inci aküyü önerdiler.bende ilk önce mutlu inci akü bulmaya çalıştım bulamadım.sonra gittiğim oto elektrikçi povver marka akü satıyormuş.iyimidir dedim mutluyla aynı fabrikada üretiliyormuş mutlu akü üretiyormuş yani.hatta bana garanti belgesini gösterdi mutlu yazıyordu.bi sorun olunca mutlu aküye gidersin dedi.küçük yerlere bu aküyü dağıtıyolar dedi.ama iyiymiş.sonuçta mutlunun.
130 liraya 60 amper 540 basma gücü povver marka akü almış oldum.paspas takımı hediye.eski aküyüde verdim. orjinali 640 amper basma gücü vardı.povver alsamda mutlu alsamda 2 sininde 60 amperlik olanlarının marş basma gücü 540 varta markanında gücü 540 aldıktan sonra araştırdım.hatta incinin 60 amperliği 490 marş basma gücünde.
bu arada aldıktan sonra inci aküyü buldum .acaba incimi alsaydım diyorum.inşallah aldığım marka adamın dediği gibi iyi bir markadır.

ya birde bu radyatör suyu değişiminin bir zararı yoktur değilmi.sizde hiç değiştirdiniz mi .bir sorun oldumu.
değiştirmemin sebebi hem suyun içinde kalıntı gibi şeyler var.hemde tatile çıkmadan önce yetkili serviste yağını suyunu kontrol ettirmiştim.
suyu baktığımda motor soğukken  tam max çizgisindeydi. ama motor sıcakken yetkili servisteki usta geldi kapağı yavaşça açtı su taştı sanki dışardan su seviyesini kontrol edemiyor suyun bir kısmı boşaldı sonra su ekledi yani durduk yere antifiriz oranını düşürdü.ama bende suç niye suyuna bak diyorsam.birde kapağı açıyor sanki bomesini ölçücekmiş gibi ama ölçmedi.
sonra aradım adamı sen o gün antifiriz oranını düşürdün kışın sorun çıkarmı diye kıştan önce gel antifirizin zaten değişmesi gerekli dedi.çünkü 5 yıl olmuş dedi.birde motor sıcakken su ekliyor o kadar ekleme dedim eklenmez dedim.bişey olmaz dedi zaten hava sıcak ılık su dedi.hemde kabın içinde su var o su motoru bırak radyatöre bile ulaşmamıştır soğuk halde dedi.motor sıcakken anca hiç su yoksa soğutulması beklenir öyle su koyulur dedi doğrumudur.ona güvenemiyorum motor sıcakken su koyduğu için bu yüzden taa karşıya gidicem tanıdık servise değiştirmeye.
bu arada bu su araba çalışırken mi koyulur yoksa motor soğukken ve çalışmıyorken mi.
 birde o usta eskiden , benim tanıdığım özel serviste çalışıyordum dedi.
« Son Düzenleme: 16 Temmuz 2012, 11:57:06 Gönderen: Batu Gezer »

Ynt: fren hidroliği ve radyatör suyu hakkında

« Yanıtla #6 : 16 Temmuz 2012, 12:59:21 »
Open quickbuttons

Sabri Akkan

İleti: 7640

Çevrimdışı
  • Yönetici
  • ******
  • General
    • Şehir: MANİSA-merkez

  • Araç Bilgileri: 2008-Citroen C5 III SXPK-Gümüş gri-1,6HDI
  • Kan Grubu: AB(+)
  • Meslek: Admin
  • Plaka No: 45**801
  • Yakıt Cinsi: PO V-Max
Batu rahat ol.Git önce ölçüm yaptırt sonra durum üzerinden konuşalım.
EY ANA!..

EĞER OĞLUN BİR ASUMAN AŞKINA TUTULMUŞSA...

BIRAK UÇSUN!



C5 III 1,6 HDI -- 136Hp-290Nm

Güncel ortalama yakıt Sarfiyatı :    Eurodiesel

Ynt: fren hidroliği ve radyatör suyu hakkında

« Yanıtla #7 : 16 Temmuz 2012, 21:02:29 »
Open quickbuttons

Batu Gezer

İleti: 381

Çevrimdışı
  • ****
  • Binbaşı
    • Şehir: istanbul

  • Araç Bilgileri: 2007 c3 1.4 i
  • Kan Grubu: ....
  • Meslek: öğrenci
  • Plaka No: 34..........
  • Yakıt Cinsi: benzin
zaten şimdi onun acelesi yok kış başında yaptırcam.daha yazdayız.
hemde köprü bakımının bitmesini bekliyorum.çünkü gideceğim servis avrupa yakasında trafik berbatmış bakımdan dolayı.

Ynt: fren hidroliği ve radyatör suyu hakkında

« Yanıtla #8 : 17 Temmuz 2012, 07:54:39 »
Open quickbuttons

Sabri Akkan

İleti: 7640

Çevrimdışı
  • Yönetici
  • ******
  • General
    • Şehir: MANİSA-merkez

  • Araç Bilgileri: 2008-Citroen C5 III SXPK-Gümüş gri-1,6HDI
  • Kan Grubu: AB(+)
  • Meslek: Admin
  • Plaka No: 45**801
  • Yakıt Cinsi: PO V-Max
zaten şimdi onun acelesi yok kış başında yaptırcam.daha yazdayız.
hemde köprü bakımının bitmesini bekliyorum.çünkü gideceğim servis avrupa yakasında trafik berbatmış bakımdan dolayı.

Bugünden itibaren köprü ücretsiz olacaktı.Haberin olsun. :)
EY ANA!..

EĞER OĞLUN BİR ASUMAN AŞKINA TUTULMUŞSA...

BIRAK UÇSUN!



C5 III 1,6 HDI -- 136Hp-290Nm

Güncel ortalama yakıt Sarfiyatı :    Eurodiesel

 


Facebook Comments