Gönderen Konu: C4 Alt Karter Koruma  (Okunma sayısı 2575 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

C4 Alt Karter Koruma

« : 13 Ekim 2011, 21:14:08 »
Open quickbuttons

Sadık Doğan

İleti: 14

Çevrimdışı
  • *
  • Er
    • http://sanatsa.blogspot.com/
selam arkadaşlar, arabama alt karter koruma taktırmak istiyorum, bildiğim kadarıyla orjinal olan plastikmiş. Yan sanayide ise sac olanlar varmış. Sizce hangisi olmalı ve fiyatları hakkında bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim. Teşekkürler....



C4 Alt Karter Koruma

« Yanıtla #1 : 15 Ekim 2011, 16:22:22 »
Open quickbuttons

Murat Ural

İleti: 83

Çevrimdışı
  • **
  • Onbaşı
tabiki sac iyidir ancak kaza anında motor bloğunun aşağı düşmesini engelliyormuş gibi bir sey okumuştum ben taksam sacı tercih ederdim plastik takacağıma hiç takmam daha iyi

C4 Alt Karter Koruma

« Yanıtla #2 : 15 Ekim 2011, 22:46:57 »
Open quickbuttons

Murat S. Erer

İleti: 514

Çevrimdışı
  • *****
  • Yarbay
    • Şehir: İstanbul

  • Araç Bilgileri: C4 1.6 HDI 110 MCP VTR PK
  • Kan Grubu: AB Rh+
  • Meslek: Elektronik ve Hab. Yük. Müh.
  • Yakıt Cinsi: Mazot
Kaza anında motor bloğunun aşağı düşmesi iyidir.
Kabine girip yaralayacağına bırakın aşağı düşsün. Kaza güvenliği için çok önemli.

Soru : Neden karter muhafazası?
C4 ile araziye mi giriyor sunuz?
Normalde aracın karterine zarar vermek için özel çaba göstermeniz gerekir. Ortalama kaya üzerine çıkmak gibi....
Karterlerimiz normal kullanım için çok korunaklı yerdeler....
Murat S. Erer
C4 1.6 HDI 110 MCP VTR PK (0-100km/s : 11.2 sn)
Yamaha FZ6 "Çıplak" (0-100km/s : 3.2 sn)

Linux Mint 17

C4 Alt Karter Koruma

« Yanıtla #3 : 15 Ekim 2011, 23:17:45 »
Open quickbuttons

Murat Ural

İleti: 83

Çevrimdışı
  • **
  • Onbaşı
bir seferinde çok yoğun olmayan bir yolda giderken bir c4 ün yoldan çıkıp kayayı yerinden söktüğüne şahit oldum sadece radyatör delinmişti su verdik o zaman dedimki karter koruma şart ama ayda yılda bir öyle yollardan geçeceğim şehir içinde bence gerek yok dedim ve vaz geçtim

C4 Alt Karter Koruma

« Yanıtla #4 : 16 Ekim 2011, 13:13:36 »
Open quickbuttons

Melih Çelik

İleti: 415

Çevrimdışı
  • ****
  • Binbaşı
Açıkçası bu güvenlik artırıcı durumu bilmiyordum. Öğrendiğim iyi oldu. Teşekkürler açıklamalar için.

C4 Alt Karter Koruma

« Yanıtla #5 : 29 Ekim 2011, 15:18:53 »
Open quickbuttons

Sadık Doğan

İleti: 14

Çevrimdışı
  • *
  • Er
    • http://sanatsa.blogspot.com/
arkadaşlar neden mi karter koruma; çünkü arkadaşım normal uzun yolda ilerlerken aniden bir kamyondan düşen kasanın üzerinden geçti ve aracı ciddi hasar aldı...

C4 Alt Karter Koruma

« Yanıtla #6 : 29 Ekim 2011, 20:09:45 »
Open quickbuttons

Yavuz Selim

İleti: 3101

Çevrimdışı
  • Yönetici
  • ******
  • General
  • Kişisel İleti
    İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanır.
    • Şehir: Trabzon / Ortahisar

  • Araç Bilgileri: 2007 - Citroen C5 2.0 HDI SXPK Lav Siyahı
  • Kan Grubu: AB RH+
  • Plaka No: 61 Gerisi Teferruat
  • Yakıt Cinsi: Opet Ultraforce Eurodiesel
Sac karter korumalar önerilmiyor çünkü motor ısısını muhafaza ediyor. Ayrıca bir kaza durumunda ya da aracın altını vurduğunuzda kırılması gerekirken eğilip bükülüp şanzuman ya da kartere zarar verebiliyor. Ayrıca bir kazada motorun düşmesini engelleyip sürücü mahalline sevkine sebep olabiliyor.

Hiç muhafaza kullanmamak bizim araçlarımız için ciddi sorun olabilir özellikle elektriksel anlamda çünkü her taraf kablo dolu ve bu kablolar kemirgenler tarafından yenilmeye çok müsait. Karter koruma varken bine başımıza gelen bu durumlar karter koruma yokken daha çok başımıza gelebilir.

Plastik muhafazalar ise çabuk kırılırlar ancak kırıldıklarında motora ya da şanzımana zarar vermezler. Ayrıca motor ısısını muhafaza etmezler. Kaza anında motorun ağırlığına dayanamayacağından motorun düşmesini kolaylaştırır ve motorun sürücü mahalline sevkine sebep olmaz.

Bizim plastik muhafazalarımızla ilgili tek sorun olsa olsa yağ değişimi sırasında sökülüp takılmasından kaynaklanır. Ayrıca birçok vidası, somunu, segmanı olduğundan dolayı söküp takmak zahmetlidir. Ben garanti biter bitmez ilk işim dramelle tam karterin altından sadece yağın boşalacağı kadar 5 cm yarıçapında bir delik açtırdım. Yağ dökülüp tapası takılınca da karter tapası ve  çevresinin tozlanmasını engellemek için bantla kapattım.

Sonuçta bu korumayı sökmeye;
1. Motor yağının değiştirilmesi.
2. Turbo ve kalatilik konvertörün sökülmesi.
3. Şanzumanın indirilmesi.
4. Katalitik koruma saclarının değiştirilmesi sebep olabilir.
60.000 km  - Ortalama 42 km/h Hızla  - Güncel Ortalama Yakıt Tüketimim :

C4 Alt Karter Koruma

« Yanıtla #7 : 30 Ekim 2011, 08:40:36 »
Open quickbuttons

Sadık Doğan

İleti: 14

Çevrimdışı
  • *
  • Er
    • http://sanatsa.blogspot.com/
Çok teşekkürler Yavuz kardeş... verdiğin bilgiler harika...

C4 Alt Karter Koruma

« Yanıtla #8 : 01 Kasım 2011, 10:26:17 »
Open quickbuttons

Yavuz Selim

İleti: 3101

Çevrimdışı
  • Yönetici
  • ******
  • General
  • Kişisel İleti
    İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanır.
    • Şehir: Trabzon / Ortahisar

  • Araç Bilgileri: 2007 - Citroen C5 2.0 HDI SXPK Lav Siyahı
  • Kan Grubu: AB RH+
  • Plaka No: 61 Gerisi Teferruat
  • Yakıt Cinsi: Opet Ultraforce Eurodiesel
Sadık Bey C4.ün alt koruması oldukça büyüktür. Benden size bir tavsiye. Kaskonuzu Anadolu Sigortadan yaptırın. Çünkü Anadolu Sigorta hasarsızlık koruma paketini poliçeye uyguluyor. Tabi bunun için en az %40 hasarsızlığınız olması gerekir. Bu sayede karter koruması gibi ufak tefek işleri kaskonun bitim tarihine yakın ücretsiz halledebilirsiniz.

C5-II ve C5-III.ün altında daha fazla muhafaza vardır. Önde, sağda, solda 3 koruma ister istemez ihtiyaç oluyor. Ben iki defa yan korumaları kaskodan hasarsızlık koruma kapsamında değiştirdim mesela.
60.000 km  - Ortalama 42 km/h Hızla  - Güncel Ortalama Yakıt Tüketimim :

C4 Alt Karter Koruma

« Yanıtla #9 : 01 Kasım 2011, 12:35:37 »
Open quickbuttons

Murat Ural

İleti: 83

Çevrimdışı
  • **
  • Onbaşı
Alıntı yapılan: Yavuz Bahçekapılı;125781
Sadık Bey C4.ün alt koruması oldukça büyüktür. Benden size bir tavsiye. Kaskonuzu Anadolu Sigortadan yaptırın. Çünkü Anadolu Sigorta hasarsızlık koruma paketini poliçeye uyguluyor. Tabi bunun için en az %40 hasarsızlığınız olması gerekir. Bu sayede karter koruması gibi ufak tefek işleri kaskonun bitim tarihine yakın ücretsiz halledebilirsiniz.

C5-II ve C5-III.ün altında daha fazla muhafaza vardır. Önde, sağda, solda 3 koruma ister istemez ihtiyaç oluyor. Ben iki defa yan korumaları kaskodan hasarsızlık koruma kapsamında değiştirdim mesela.


şu anadolu sigortadan kasko  delinmeden nasıl ücretsiz karter koruma taktıracağımızı biraz daha ayrıntılı açıklarmısınız

C4 Alt Karter Koruma

« Yanıtla #10 : 05 Kasım 2011, 20:04:54 »
Open quickbuttons

Yavuz Selim

İleti: 3101

Çevrimdışı
  • Yönetici
  • ******
  • General
  • Kişisel İleti
    İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanır.
    • Şehir: Trabzon / Ortahisar

  • Araç Bilgileri: 2007 - Citroen C5 2.0 HDI SXPK Lav Siyahı
  • Kan Grubu: AB RH+
  • Plaka No: 61 Gerisi Teferruat
  • Yakıt Cinsi: Opet Ultraforce Eurodiesel
Alıntı yapılan: Murat Ural;125786
şu anadolu sigortadan kasko  delinmeden nasıl ücretsiz karter koruma taktıracağımızı biraz daha ayrıntılı açıklarmısınız


Kaskonuzu yaptırırken acentenize hasarsızlık koruma teminatı istediğini belirtmeniz yeterlidir. %40 hasarsızlık için yılda bir, %50 hasarsızlık için yılda iki ve %60 hasarsızlık için yılda 3 hasar koruma hakkınız vardır. Hasarların toplamı kasko bedelinin %50.sini geçemez.

Örneğin araç kasko bedeliniz 40.000 TL olsun. Poliçenizde de iki adet hasar koruma olsun. 20.000 TL.ye kadar olan hasarlarda daha doğrusu aracınız pert olmadığı durumlarda hasarsızlık indiriminiz bozulmadan aracınız yaptırılır ve ertesi yıl hasarsızlık koruma teminatınız bir üst kademeden devam eder.

Yalnız burada şöyle bir husus var.
5.000 TL.nin üzerindeki hasarlarda experin ihale yapma hakkı vardır. Yani aracınızı yetkili servise çektirseniz dahi exper dışarıdan parça fiyatı alma hakkına sahiptir. Yalnız kesinlikle muadil parça kullanma teklif edilemez. Bu yetkili servislerin fahiş işçilik fiyatlarından korunmak için düşünülmüş bir çare. Yine de experin bu teklifini kabul etmeyip aracınızı yetkili serviste yaptırabilirsiniz ancak bu durumda hasar koruma teminatınız malesef iptal oluyor.
60.000 km  - Ortalama 42 km/h Hızla  - Güncel Ortalama Yakıt Tüketimim :

C4 Alt Karter Koruma

« Yanıtla #11 : 12 Kasım 2011, 01:53:18 »
Open quickbuttons

Oğuz Bulut

İleti: 72

Çevrimdışı
  • **
  • Onbaşı
    • Şehir: SİVAS

  • Araç Bilgileri: C4 2009 CAM TAVAN SİYAH 110 BG
  • Meslek: BANKACI
  • Yakıt Cinsi: DİZEL
önceki c4 üme 2mm sacdan kendim kestirip yaptırmıştım.

C4 Alt Karter Koruma

« Yanıtla #12 : 12 Kasım 2011, 15:15:39 »
Open quickbuttons

Sadık Doğan

İleti: 14

Çevrimdışı
  • *
  • Er
    • http://sanatsa.blogspot.com/
tüm arkadaşlara fikirleri için teşekkürler

 


Facebook Comments