Gönderen Konu: Turbo tamiri  (Okunma sayısı 4260 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Turbo tamiri

« : 16 Mayıs 2009, 23:48:10 »
Open quickbuttons

Efecan Soyak

İleti: 149

Çevrimdışı
  • ***
  • Yüzbaşı
Turbonun tamiri mümkünmüdür? Islık sesi çıkaran turbo sorunlumudur?



Turbo tamiri

« Yanıtla #1 : 17 Mayıs 2009, 00:42:02 »
Open quickbuttons

Serhat İlksoy

İleti: 0

Çevrimdışı
  • *
  • Er
Alıntı yapılan: Efecan Soyak;22548
Turbonun tamiri mümkünmüdür? Islık sesi çıkaran turbo sorunlumudur?


İnce bir tıslama sesi vakumlama sesidir normaldir. Ancak devamlı AĞLAMA diye tabir ettiğimiz ıslık şeklinde ötme varsa arızalıdır. Tamiri bazı durumlarda mümkün olsa da yine tekrar etmekte ve verimli olmamaktadır. Yenilemek en doğrusudur..;)

Turbo tamiri

« Yanıtla #2 : 17 Mayıs 2009, 09:34:08 »
Open quickbuttons

Yavuz Selim

İleti: 3006

Çevrimdışı
  • Yönetici
  • ******
  • General
  • Kişisel İleti
    İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanır.
    • Şehir: Trabzon / Ortahisar

  • Araç Bilgileri: 2007 - Citroen C5 2.0 HDI SXPK Lav Siyahı
  • Kan Grubu: AB RH+
  • Plaka No: 61 Gerisi Teferruat
  • Yakıt Cinsi: Opet Ultraforce Eurodiesel
Efecan Bey, ıslık sesi sizin aracınızdan geliyorsa bu sesi biraz daha tarif etmenizde fayda var. Serhat Beyinde dediği gibi gaza dokunmazınla birlikte devir arttıkça artan bir ıslık sesi var ise artık sona yaklaşıyorsunuz demektir. Daha fazla bu şekilde kesinlikle sürülmemelidir çünkü kopan parçalar emme manifoldundan motora gönderilebilir ki bu da motorunuzda büyük hasarlara yola açar.

Bu şekilde bir problem varsa öncelikle yetkili serviste turbo basıncı testi yaptırın. Ayrıca seyir halindeyken sürekli duman atıp atmadığına bakın. Arızalı bir turbo sürekli ve yoğun siyah dumana sebebiyet verir.

Garrett GT1544.ün tamir kiti mevcut ancak turbo revizyonu çok sağlıklı bir işlem olarak görülmüyor. Çok deneyimli ellerin bu işi yapması gerekir. Mailyet açısından bakıldığında birde şöyle bir ihtimal var. Tamir kiti alıp sonuç alamadığınızda birde bunun maliyeti yeni alacağınız turbonun maliyeti üstüne biner. C5.te kullanılan Garrett GT1544 turbo yaklaşık 1.000 TL civarıdır. İşçilik ve diğer malzeme ile birlikte 1.250 TL.yi bulur muhtemelen.

Konu açılmışken özellikle yazalım. Sakın çıkma turbo almayın. Aldığınız turbo muhakkak faturalı ve kullanılmamış bir turbo olsun.
50.000 km  - Ortalama 42 km/h Hızla  - Güncel Ortalama Yakıt Tüketimim :

Turbo tamiri

« Yanıtla #3 : 18 Mayıs 2009, 21:18:18 »
Open quickbuttons

Efecan Soyak

İleti: 149

Çevrimdışı
  • ***
  • Yüzbaşı
Benim araba. Alalı 3 hafta oldu istanbuldan yetkili citroen bayisinden aldık kendi servislerinde baktılar sorun yok dediler bütün ısrarlarıma rağmen. ÜSTÜNE BASA BASA DA SORDUM TURBOSU SAĞLAM MI ISLIK SESİ VAR DİYE "SAĞLAM DEDİLER". İzmirde kendim baktım ıslık çalıyor değişmeli dediler özel serviste, sıkı durun CİTROEN YETKİLİ SERVİSİ BOZUK BU DEDİ. aldığımız yerle hala irtibat içindeyiz yarın tekrar servise bırakcam inşallah halletcekler.

Turbo tamiri

« Yanıtla #4 : 18 Mayıs 2009, 22:15:28 »
Open quickbuttons

Serhat İlksoy

İleti: 0

Çevrimdışı
  • *
  • Er
Alıntı yapılan: Efecan Soyak;23226
Benim araba. Alalı 3 hafta oldu istanbuldan yetkili citroen bayisinden aldık kendi servislerinde baktılar sorun yok dediler bütün ısrarlarıma rağmen. ÜSTÜNE BASA BASA DA SORDUM TURBOSU SAĞLAM MI ISLIK SESİ VAR DİYE "SAĞLAM DEDİLER". İzmirde kendim baktım ıslık çalıyor değişmeli dediler özel serviste, sıkı durun CİTROEN YETKİLİ SERVİSİ BOZUK BU DEDİ. aldığımız yerle hala irtibat içindeyiz yarın tekrar servise bırakcam inşallah halletcekler.


Ellerinden yazı alsaydınız keşke sorunsuzdur diye...;)

Turbo tamiri

« Yanıtla #5 : 18 Mayıs 2009, 22:32:09 »
Open quickbuttons

Doğan Gündoğan

İleti: 7816

Çevrimdışı
  • ******
  • General
Alıntı yapılan: Serhat İlksoy;23239
Ellerinden yazı alsaydınız keşke sorunsuzdur diye...;)


Evet keşke eksper raporuna yazsalardı...

2008 CITROËN C4 1.6HDI MCP ( KÜL GRİ )®
2011 OPEL ASTRA CLASSIC III 1,3 EASYTRONIC (GÜMÜŞ GRİ)

Turbo tamiri

« Yanıtla #6 : 19 Mayıs 2009, 21:44:02 »
Open quickbuttons

Efecan Soyak

İleti: 149

Çevrimdışı
  • ***
  • Yüzbaşı
Aracımı izmirden almış olsam sorun olmazdı zaten. Önceki aracımı aldığım yer olduğu için güvenerek aldık. Neyse bugün citroen servisine bıraktım turbonun tamiri mümkünse garantili tamir olacak yoksa değiştirecekler masraflar aldığım yere ait. Tabi birde aracı geri alınca konuşmak lazım içimize sinecekmi.

Turbo tamiri

« Yanıtla #7 : 19 Mayıs 2009, 22:26:59 »
Open quickbuttons

Serhat İlksoy

İleti: 0

Çevrimdışı
  • *
  • Er
keşke turbonun üzerine bir işaret koysaydınız, gelince değişip değişmedini anlardınız.bu memlekette her şey olur...

Turbo tamiri

« Yanıtla #8 : 22 Mayıs 2009, 10:52:01 »
Open quickbuttons

Efecan Soyak

İleti: 149

Çevrimdışı
  • ***
  • Yüzbaşı
Bugün aldım aracı turbo revizyon yapılmış. Islık sesi kesilmiş, 1 yıl garantisi var.

Turbo tamiri

« Yanıtla #9 : 22 Mayıs 2009, 11:32:56 »
Open quickbuttons

Sabri Akkan

İleti: 7640

Çevrimdışı
  • Yönetici
  • ******
  • General
    • Şehir: MANİSA-merkez

  • Araç Bilgileri: 2008-Citroen C5 III SXPK-Gümüş gri-1,6HDI
  • Kan Grubu: AB(+)
  • Meslek: Admin
  • Plaka No: 45**801
  • Yakıt Cinsi: PO V-Max
Alıntı yapılan: Efecan Soyak;24574
Bugün aldım aracı turbo revizyon yapılmış. Islık sesi kesilmiş, 1 yıl garantisi var.


Geçmiş olsun.
EY ANA!..

EĞER OĞLUN BİR ASUMAN AŞKINA TUTULMUŞSA...

BIRAK UÇSUN!



C5 III 1,6 HDI -- 136Hp-290Nm

Güncel ortalama yakıt Sarfiyatı :    Eurodiesel

Turbo tamiri

« Yanıtla #10 : 22 Mayıs 2009, 12:55:15 »
Open quickbuttons

Birol Perişan

İleti: 8643

Administrator
Çevrimdışı
  • Vefakar Üye
  • *
  • General
Alıntı yapılan: Efecan Soyak;24574
Bugün aldım aracı turbo revizyon yapılmış. Islık sesi kesilmiş, 1 yıl garantisi var.


İnşallah turboyu iyi revizyon yapmışlardır..Çünkü arabalarımızdaki turbo çok önemli ve pahalı birşey..Turbo tamirlerinin pek sağlıklı olmadığını söylüyorlardı bazı arkadaşlar..İnşallah sorun tekrarlamaz...

Turbo tamiri

« Yanıtla #11 : 22 Mayıs 2009, 13:00:44 »
Open quickbuttons

Alper Akbilgi

İleti: 2610

Çevrimdışı
  • Yönetici
  • ******
  • General
    • Şehir: Elazığ/Muğla

    • http://www.akbilgi.net
  • Araç Bilgileri: 2000 Xantia Activa HDi
  • Kan Grubu: Brh+
  • Meslek: Metalurji ve Malzeme Müh.
  • Plaka No: 58TV501
  • Yakıt Cinsi: Dizel
Alıntı yapılan: Efecan Soyak;24574
Bugün aldım aracı turbo revizyon yapılmış. Islık sesi kesilmiş, 1 yıl garantisi var.

geçmiş olsun. tekrarlamaz iinşallahh.
Eski Araçlar;
2000 Xsara Clim 1.6i 8v 90 bg
2001 Xsara 2 1.6 16v 110 bg
1995 Xantia 2.0i 8v 123 bg
1996 XM II Turbo CT 8v 147bg
Mevcut Araçlar;
2000 Xantia 2 Activa 2.0 HDi 8v 110 bg
Azot+Hidrolik=Uçan halı



Bilgi büyük adamı alçak gönüllü yapar , normal adamı şaşırtır , küçük adamı ise kibirlendirir.

Turbo tamiri

« Yanıtla #12 : 22 Mayıs 2009, 13:32:48 »
Open quickbuttons

Serhat İlksoy

İleti: 0

Çevrimdışı
  • *
  • Er
ben revizyonun düzgün olacağına inanmıyorum...işallah yanılırım...

Turbo tamiri

« Yanıtla #13 : 22 Mayıs 2009, 17:20:19 »
Open quickbuttons

Efecan Soyak

İleti: 149

Çevrimdışı
  • ***
  • Yüzbaşı
Herkese tesekkur ederim. Ben kendim yaptircak olsam degistirirdim. Fiyati 1.000-1.500 tl arasi. Ancak araci aldigim yer yaptirmayi tercih etmis 1 yil garantili dediler. Ben hic masraf etmedim.

Turbo tamiri

« Yanıtla #14 : 27 Mayıs 2009, 09:03:01 »
Open quickbuttons

Yavuz Selim

İleti: 3006

Çevrimdışı
  • Yönetici
  • ******
  • General
  • Kişisel İleti
    İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanır.
    • Şehir: Trabzon / Ortahisar

  • Araç Bilgileri: 2007 - Citroen C5 2.0 HDI SXPK Lav Siyahı
  • Kan Grubu: AB RH+
  • Plaka No: 61 Gerisi Teferruat
  • Yakıt Cinsi: Opet Ultraforce Eurodiesel
Peki ne kadar maliyeti oldu bunu biliyor musunuz? Gerçi faturasını ödemediğiniz masrafın tutarını bilmeniz beklenemez ama bize fikir vermesi açısından iyi olurdu.

Benim de turbo dip gaz yapıp bırakıldığında pervane sesi veriyor ama yetkili servis buna çok normal bir durum diyor. Autoshow dergisinde yine bir C5 sahibi Onno Usta.ya sormuş bu durumu (demek ki sık yaşanan bir sorun) ve Onno Usta.da bu durumun normal olduğunu belirtmiş.

Ayrıca Onno Usta.nın da üzerine basa basa tekrar ettiği gibi sakın araç boş viteste iken dipgaz yapmayın. Onno Usta.nın deyimiyle bırakın boş viteste dip gaz yaptığınızda turbodan ses gelmesini pistonların silindirleri delip çıkması bile olasıdır.
50.000 km  - Ortalama 42 km/h Hızla  - Güncel Ortalama Yakıt Tüketimim :

 


Facebook Comments