Gönderen Konu: Xantia Hakkında Bilgi  (Okunma sayısı 6079 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Citroen Xantia Bilinmeyen Kral !

« Yanıtla #30 : 28 Aralık 2011, 15:04:23 »
Open quickbuttons

Gürbüz Karapınar

İleti: 2421

Çevrimdışı
  • Yönetici
  • ******
  • General
  • Kişisel İleti
    BlueDream
    • Şehir: İstanbul

  • Araç Bilgileri: Karizmatik şöföre sahip Okyanus Mavisi 1999 Xantia 2.0i
  • Kan Grubu: AB Rh+
  • Meslek: Yangın Güvenliği Uzmanı
  • Plaka No: 34 VP 2301 "" Gördüğünüz yerde bir selam çakın :) ""
  • Yakıt Cinsi: Pahalı Benzin + Pahalı Lpg
VE EN BÜYÜK SİLAHI SÜSPANSİYON[/CENTER]

Xantia'nın en büyük avanatajı hidrolik süspansiyonuydu. Hem konforunuzdan ödün vermiyorsunuz hem güvenliğinizden.(NEREDEYSE HİÇ DEVRİLMEZ)
Xantialar 3 farklı süspansiyon çeşidi ile satıldı. 1993-1995 arası baz modellerde hidropnömatik sistem sunuldu. Üst modellerde ise Hydractive 1 adı verilen bilgisayar kontrollü süspansiyon sistemi sunuldu. 95 sonrasında üst modellerde hydractive 2 ve opsiyonel olarak activa sistemi sunuldu.

Citroen ilk defa Zx de kullandığı self steering rear (kendiliinden yönlenebilir arka aks) sistemini bütün xantialara uyguladı. Bu sistem arka tekerlerin 3 dereceye kadar dönebilmesine imkan tanıyordu. Bu sistem bazı modellerde bilgisayar kontrollü bazılarında ise mekanik olarak işliyor.



Motor seçenekleri ve güçler.
Benzinliler;
1.6i 8v, 90 bg, 130 nm,
1.8i 8v, 103 bg, 153 nm,
1.8 16v, 112 bg, 155 nm,
2.0i 8v, 123 bg, 176 nm,
2.0i 16v, 135bg, 180nm,

Dizeller;
1.9D, 75bg, 121nm,
1.9 td, 90bg, 196nm,
2.1 td, 109bg, 250 nm,
2.0 Hdi, 90bg, 205nm,
2.0 hdi, 110 bg, 250 nm,

SÜPANSİYONUN SIRRI NE ?

Hidro Pnömatik süspansiyon, sadece Citroën otomobillerde bulunan çok gelişmiş bir teknolojidir. Bu sistemde, basınçlı yağ ve hidrolik yağın birlikte kullanılması sayesinde, hem yolculuk konforu hem de yol tutuş kabiliyeti, klasik sistemlere oranla, çok daha fazla artar.

Hidro-pnömatik sistem, fren yapıldığında aracın arka tarafını otomatik olarak alçaltarak aracın öne doğru kapaklanmasını önler. Böylece yolcular araç içinde öne doğru savrulmazlar ve frenlemeden dolayı rahatsız olmazlar. Bu sistem, özellikle ani frenlemelerde arka tekerleklerin bloke olma riskini de azaltır.

Hidro-pnömatik sistem, Citroën’e mükemmel bir denge kazandırır. Bu sayede Citroën’iniz ne kadar yüklü olursa olsun, yerden yüksekliği daima aynı kalır. Yol tutuşu daima optimumdadır. Aynı denge özelliği sayesinde, örneğin arka tekerleklerden biri patlasa bile aracınızı servise kadar üç tekerlek üzerinde götürebilirsiniz.

Hidro-pnömatik sistemin başka bir özelliği de, Citroën’inizi dilediğiniz zaman yükseltebilmenizdir. Yüksek bir kaldırıma çıkarken veya engebeli bir araziden geçerken aracınızın yüksekliğini arttırabilirsiniz. Böylece Citroën’iniz başka araçların geçemediği yüksekliklerden geçebilir.

Hidro-pnömatik sistemin yapısı basıtçe şu şekilde açıklanabilir: Aracın süspansiyonları hidrolik yağ ile çalışmaktadır. Süspansiyonlardaki hidrolik sıvı her tekerlekte birer hava yastığıyla desteklenmektedir. Böylece tekerleğin hareketi süspansiyondaki hidrolik yağı hareket ettirir, hareket eden hidrolik yağ da hava yastığını sıkıştırır.

Sonuç olarak, araç her tekerlekte birer adet olmak üzere dört hava yastığı üzerinde gider. Böylece eşsiz bir konfor ve sürüş rahatlığı sağlanmış olur.

NASIL ÇALIŞIYOR

Klasik otomobillerin helezon yayaları ( makasları ,veya torsiyon çubukları) 2 değişik akışkan ile değiştirilmiştir.

-Sıvı (LHM)


Yeşil renkte sıkıştırılamayan “LHM” adı verilen özel mineral yağ süspansiyonda tekerlerlerin hareketini sağlıyor.

-Gaz (azot)

Çelik bir sifer içinde bulunan ezilebilinir Azot gazı süspansiyonun esnekliğini sağlıyor Azot gazı helezon yayı görevini yapmaktadır.

Yağ (LHM) sürekli pompalama veya boşaltma yapılarak aracın her koşulda sabit yükseklikte kalmasını ve süspansiyonun her koşulda tam bağımsız olarak hareket etmesini sağlıyor.

Standart yükseklikte - Servis konumuna alçaltılmış - Tam yükseltilmiş konumlar



Alıntıdır.
İyi olmak "KOLAYDIR".. Zor olan "ADİL" olmaktır..
Forum kuralları gereği üyelikler sadece İsim ve Soyisimden oluşmak zorundadır.
İsim ve soyisminizi belirtmek için BURAYA tıklayınız

Ynt: Xantia Hakkında Bilgi

« Yanıtla #31 : 24 Şubat 2014, 05:06:04 »
Open quickbuttons

Furkan Erdoğan

İleti: 2515

Çevrimiçi
  • Süper Moderatör
  • *****
  • General
    • Şehir: Kayseri/Melikgazi

  • Araç Bilgileri: 1997 Citroen Xantia 2.0 16V
  • Kan Grubu: 0+
  • Plaka No: 42 KH
  • Yakıt Cinsi: Benzin & LPG
Güncel bilgileri bekliyoruz. :)

Ynt: Xantia Hakkında Bilgi

« Yanıtla #32 : 09 Nisan 2014, 16:02:22 »
Open quickbuttons

Deniz Ayyıldız

İleti: 31

Çevrimdışı
  • *
  • Er
  • Kişisel İleti
    Finlandiyalı
    • Şehir: Laponya/ FINLANDIYA

  • Araç Bilgileri: 99 Xantia 2.0 16v SX Break
  • Kan Grubu: AB +
  • Meslek: Optisyen, Barista, Uluslararası Ticaret Uzmanı
  • Yakıt Cinsi: Benzin
Bilgiler güncellenmek üzere geçici olarak yayından kaldırılmıştır.

Alper Bey Merhaba,

Bir kaç gündür forumu tarıyorum, sizin Citroen konusunda uzman olduğunuzu gözlemledim. Umarım Xantia hakkındaki bilgilerini kısa sürede güncellersiniz.

Bu arada şu an sahip olduğum Xantia'dan önce benim de Xsara 1.6 90bg Clim aracım vardı ve bende o dönem Muğla'da çalışıyordum:) Şu an yurtdışındayım ama bu arada maalesef bu araçlar için çok meraklı kullanıcı yok.
İyi forumlar...

Ynt: Xantia Hakkında Bilgi

« Yanıtla #33 : 10 Nisan 2014, 08:20:53 »
Open quickbuttons

Alper Akbilgi

İleti: 2767

Çevrimdışı
  • Yönetici
  • ******
  • General
    • Şehir: Elazığ/Muğla

    • http://www.akbilgi.net
  • Araç Bilgileri: 2000 Xantia Activa HDi
  • Kan Grubu: Brh+
  • Meslek: Metalurji ve Malzeme Müh.
  • Plaka No: 58TV501
  • Yakıt Cinsi: Dizel
Bilgiler güncellenmek üzere geçici olarak yayından kaldırılmıştır.

Alper Bey Merhaba,

Bir kaç gündür forumu tarıyorum, sizin Citroen konusunda uzman olduğunuzu gözlemledim. Umarım Xantia hakkındaki bilgilerini kısa sürede güncellersiniz.

Bu arada şu an sahip olduğum Xantia'dan önce benim de Xsara 1.6 90bg Clim aracım vardı ve bende o dönem Muğla'da çalışıyordum:) Şu an yurtdışındayım ama bu arada maalesef bu araçlar için çok meraklı kullanıcı yok.
İyi forumlar...

Deniz Bey Merhaba;

Forumumuza hoş geldiniz. Donanımhaber forumlarında aktif olduğunuzu biliyorum. Sitemize katılarak ne iyi etmişsiniz, hoş geldiniz.

Muğla'da hangi yıllarda bulundunuz? Aracınız mavi miydi?

Meraklı kullanıcılar çok fazla yok. Amacımız, zaten az olan meraklı kesimi bir araya toplayıp sohbet edip sorunlarımızı beraber çözebileceğimiz bir ortam oluşturmaktı. Xantia açısından sanırım hedefimize ulaşıyoruz. darısı diğer modellerin başına.  :)
Eski Araçlar;
2000 Xsara Clim 1.6i 8v 90 bg
2001 Xsara 2 1.6 16v 110 bg
1995 Xantia 2.0i 8v 123 bg
1996 XM II Turbo CT 8v 147bg
Mevcut Araçlar;
2000 Xantia 2 Activa 2.0 HDi 8v 110 bg
Azot+Hidrolik=Uçan halı



Bilgi büyük adamı alçak gönüllü yapar , normal adamı şaşırtır , küçük adamı ise kibirlendirir.

Ynt: Xantia Hakkında Bilgi

« Yanıtla #34 : 10 Nisan 2014, 17:50:25 »
Open quickbuttons

Deniz Ayyıldız

İleti: 31

Çevrimdışı
  • *
  • Er
  • Kişisel İleti
    Finlandiyalı
    • Şehir: Laponya/ FINLANDIYA

  • Araç Bilgileri: 99 Xantia 2.0 16v SX Break
  • Kan Grubu: AB +
  • Meslek: Optisyen, Barista, Uluslararası Ticaret Uzmanı
  • Yakıt Cinsi: Benzin
Bilgiler güncellenmek üzere geçici olarak yayından kaldırılmıştır.

Alper Bey Merhaba,

Bir kaç gündür forumu tarıyorum, sizin Citroen konusunda uzman olduğunuzu gözlemledim. Umarım Xantia hakkındaki bilgilerini kısa sürede güncellersiniz.

Bu arada şu an sahip olduğum Xantia'dan önce benim de Xsara 1.6 90bg Clim aracım vardı ve bende o dönem Muğla'da çalışıyordum:) Şu an yurtdışındayım ama bu arada maalesef bu araçlar için çok meraklı kullanıcı yok.
İyi forumlar...

Deniz Bey Merhaba;

Forumumuza hoş geldiniz. Donanımhaber forumlarında aktif olduğunuzu biliyorum. Sitemize katılarak ne iyi etmişsiniz, hoş geldiniz.

Muğla'da hangi yıllarda bulundunuz? Aracınız mavi miydi?

Meraklı kullanıcılar çok fazla yok. Amacımız, zaten az olan meraklı kesimi bir araya toplayıp sohbet edip sorunlarımızı beraber çözebileceğimiz bir ortam oluşturmaktı. Xantia açısından sanırım hedefimize ulaşıyoruz. darısı diğer modellerin başına.  :)

Hoşbulduk Alper Bey,

Aracım Sax Mavi, Ankara plakalıydı;) Muğla/ Ortaca'da optik mağazam vardı 2002-2007 arasında ;)
Xantia için yabancı forum sitelerini de tarıyorum ancak bilgiler eski maalesef :((

Ynt: Xantia Hakkında Bilgi

« Yanıtla #35 : 11 Nisan 2014, 08:02:29 »
Open quickbuttons

Alper Akbilgi

İleti: 2767

Çevrimdışı
  • Yönetici
  • ******
  • General
    • Şehir: Elazığ/Muğla

    • http://www.akbilgi.net
  • Araç Bilgileri: 2000 Xantia Activa HDi
  • Kan Grubu: Brh+
  • Meslek: Metalurji ve Malzeme Müh.
  • Plaka No: 58TV501
  • Yakıt Cinsi: Dizel
Bilgiler güncellenmek üzere geçici olarak yayından kaldırılmıştır.

Alper Bey Merhaba,

Bir kaç gündür forumu tarıyorum, sizin Citroen konusunda uzman olduğunuzu gözlemledim. Umarım Xantia hakkındaki bilgilerini kısa sürede güncellersiniz.

Bu arada şu an sahip olduğum Xantia'dan önce benim de Xsara 1.6 90bg Clim aracım vardı ve bende o dönem Muğla'da çalışıyordum:) Şu an yurtdışındayım ama bu arada maalesef bu araçlar için çok meraklı kullanıcı yok.
İyi forumlar...

Deniz Bey Merhaba;

Forumumuza hoş geldiniz. Donanımhaber forumlarında aktif olduğunuzu biliyorum. Sitemize katılarak ne iyi etmişsiniz, hoş geldiniz.

Muğla'da hangi yıllarda bulundunuz? Aracınız mavi miydi?

Meraklı kullanıcılar çok fazla yok. Amacımız, zaten az olan meraklı kesimi bir araya toplayıp sohbet edip sorunlarımızı beraber çözebileceğimiz bir ortam oluşturmaktı. Xantia açısından sanırım hedefimize ulaşıyoruz. darısı diğer modellerin başına.  :)

Hoşbulduk Alper Bey,

Aracım Sax Mavi, Ankara plakalıydı;) Muğla/ Ortaca'da optik mağazam vardı 2002-2007 arasında ;)
Xantia için yabancı forum sitelerini de tarıyorum ancak bilgiler eski maalesef :( (

Sanırım aracınızı birkaç sefer gördüm. Hatta Muğla içinde birine sattıysanız sizden sonra da gördüm.

Xantia için ne bilgi lazımsa yardımcı olmaya çalışalım.
Eski Araçlar;
2000 Xsara Clim 1.6i 8v 90 bg
2001 Xsara 2 1.6 16v 110 bg
1995 Xantia 2.0i 8v 123 bg
1996 XM II Turbo CT 8v 147bg
Mevcut Araçlar;
2000 Xantia 2 Activa 2.0 HDi 8v 110 bg
Azot+Hidrolik=Uçan halı



Bilgi büyük adamı alçak gönüllü yapar , normal adamı şaşırtır , küçük adamı ise kibirlendirir.

 


Facebook Comments